29 Kasım 2010 Pazartesi

Kaynak Saç

Hayır,yanlış biliyorsunuz işte işin aslı öyle değil!

Uzun ama yanlış kuaför seçimi ile yıpranmış olan saçlarımı hiç istemeyerek kısaltmıştım.Bir türlü kendimi benimseyemediğim içinde nasıl uzun saç kullanırım diye düşünüyordum.Çocukluğumdan kalma baya uzun bilek kalınlığında bir saçım var,hiçbir şekilde işlenmemiş.Onu kaynak yaptırmaya karar verdim derken,danıştığım kuaförüm saçımın incelmiş ve yıpranmış olduğundan kaynağı önermedi.Çıt çıt yapmayı düşündüm fakat onu kullanmak için de saçımın kısalığından kaynaklı kuaföre gitmem gerekecekti sıkça.Sonuç itibariyle at kuyruğu olarak yaptırmaya karar verdim postişimi,en azından bir yerde uzun kullanmanın tadını almış olacağım.
İşin aslına gelince,hemen hemen hepimizin zararlı diye uzak durduğu kaynak aslında bilindiği gibi saçı yıpratan ya da uzamasına engel olan bir şey değilmiş.Kuaförümden edindiğim bilgiye göre,kaynak yapıldıktan sonraki süreçte saç diplerimizden kopan teller dökülmeyip kaynağın yapıldığı kısımda biriktiği için,çıkartıldığı zaman yoğun bir dökülme görülüyormuş ve kadınlar bunu ''aman allahım saçlarım tamamen döküldü'' olarak yorumluyor ve kaynağın saça zarar verdiğini düşünüyormuş.Halbuki dökülen sadece dipten kopupta yere düşmeyen birikmiş saçlar :) Birden o kadar saç dökülünce panik olunuyor demek ki :) ''oh be ne güzel aylarca hiç saçım dökülmemişti'' diye düşünen yok sanırım,bu da olumlu tarafı olsa gerek düşünebilene :)
Kaynak ilk yapıldığı iki-üç gün içerisinde biraz acı veriyormuş,bir kaç gece rahat uyuyamamayı göze alırsanız daha sonra alışmış olacaksınız korkmayın :) Rahat rahat banyoda şampuanlayabiliyor ve dilediğiniz gibi de kurutabiliyorsunuz.Tek kötü yanı dipten tarayamamanız.Üstten üstten,fırça tellerini derine sokmadan düzeltebiliyorsunuz saçlarınızı...Tabii fön ve benzeri durumlar için kuaföre başvurmak gerekiyor zarar vermemek için...
Dediğim gibi saçımın inceliği ve yıpranmışlığı açısından bana önerilmedi ama siz düşünüyorsanız benim söyleyeceklerim bunlar...
Bu arada saçlar için en doğal bakımın haftada bir zeytinyağı olduğunu söylemiş miydim?Deneyin...
Sevgiler...

3 yorum:

Berrin dedi ki...

at kuyrugu olarak yaptırman mantıklı :)
biz handanla ankarad perukcuya dalmıstık bır kac kez cok renklı bır dunya hahha
her sac rengı ve modelını denemıstım :)
peruk ıddıalı oluyor ama bende kendıme hazır dalgalı topuz postısı almıstım hemde sac rengımın aynı tonunda tutturdum. acıl durumlarda ıkı sanıyede tepeden saclarını onunla toplarsın ve kuaforden cıkmız gıbı oluyorsun :)

kaynak degıl ama cıt cıt dusunebılırım..gercı sacımın boyundan memnunum..

aklıma geldı 3 4 sene once acıl cıkıcaz evden ve ben postısımı bulamıyordum..döne döne onu arıyorum sacımı gordunuz mu dıye hahha ufaklıkta anne sacın basında ya dıyordu hahahha

bu arada yıne kaybettım sacımı bulsam ıyı olacak :)

öptüms..

STİLETTO dedi ki...

Yorumunu defalarca okudum ve her okuyuşumda aynı keyfi aldım :) Özellikle fokla dialogunuz konusunda:))))

Çıt çıt iyi bir tercih her bayan için ama senin saçının uzunluğu iyi;sadece daha gur durması açısından kullanabilirsin.Ama yanlış hatırlamıyorsam saçında gür zaten :)

Yok sana çıt çıt mıt mıt :))

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Sac uzayınca noluyor peki